מחר: שביתה בכל קווי סופרבוס לכל אורך שעות הפעילות

    ישראל פריי 1 Comment on מחר: שביתה בכל קווי סופרבוס לכל אורך שעות הפעילות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שתי שביתות אזהרה, וועד העובדים בחברת סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים, ישבית מחר (יום ה' 16.12.15, ה' בטבת) את כלל קווי החברה למשך כל שעות הפעילות 4:00-עד חצות. זו השביתה השלישית בה נוקטים העובדים והראשונה למשך יום שלם, וזאת במחאה על סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים. 56 ימים מאז נשלחה הודעת היציגות.

    "ההנהלה לא בוחלת בתירוצים על מנת לנסות ולשבור את התארגנות העובדים כפי שכבר עשה ב-2010". אומר אהרון שובש מראשי הוועד. "אנו פונים לבעלי החברה אלי בליליוס – חדל לחשוש מהעובדים שלך. כל רצוננו הוא קידום יחסי העבודה בחברה בדרך של הידברות".

    לטענת העובדים, במסגרת ניסיונותיה לשבור את שביתת הנהגים, לא ניתנו סידורים לעובדים לאחר השביתה ושכרם של כל הנהגים באשכול העמקים ירד החודש מ- 32 ₪ ל-30 ₪. "מדובר בניסיונות ציניים לפגוע בעובדים שגם כך שכרם הוא הנמוך בתחבורה הציבורית ובנקמנות שלא כחוק בעובדים השובתים – לא ייתכן כי עובד יוענש בגלל סיכוי עתידי שישבות!" אומר אסף בונדי רכז תחבורה ציבורית בכוח לעובדים.

    650 הנהגים בסופרבוס עובדים בשני אשכולות: אשכול העמקים ואשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים. נהגי החברה החליטו להתאגד, לאור תנאי העסקתם הנמוכים מן התנאים המקובלים בענף: נסיעה של שעה, מוגדרת כארבעים דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם; הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם ולסוף – אין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה, עובדה המתבטאת בשעות עבודה העולות על המקובל בענף.

    "התנאים הכלכליים הם חלק מהבעיה".מוסיף אהרון. "הבעיה המרכזית היא היחס. הזלזול בעובדים שמתבטא גם בכך שאין לעובדים בצפון חדרי שירותים ראויים". הוועד בסופרבוס, מצטרף לשלושה וועדי עובדים בתחבורה הציבורית הפרטית שכבר פועלים תחת הסכמים קיבוציים- באגד תעבורה וקווים(המאוגדים אף הם בכוח לעובדים) ובאפיקים.

    רשימת היישובים בהם פועלת סופרבוס:

    בית שמש, מבשרת ציון, עפולה , טבריה, נצרת עלית, צפת, יקנעם, יקנעם עלית, קרית טבעון, בית שאן, בקעת בית שאן, דלית אל כרמל, בנימינה- גבעת עדה, עוספיא, ראש פינה, זיכרון יעקב, אבו גוש, אביעזר, אלעד, אשתאול, באר טוביה, באר יעקב, בית זית, בית נקופה, כפר הרי"ף, נס הרים, נתיב הל"ה, צובא, קרית יערים, שורש, אורנים אלוני אבא, אלונים, בית אורן,

    בית לחם הגלילית, כפר חסידים, כפר יהושע, מגדל העמק, מגדל, מגידו, נשר, עין השופט, רמת ישי,רמת השופט, אום אל פחם,בית אלפא, זרזיר, טירת צבי, כפר יחזקאל, כפר מנדא,

    בסופרבוס לא נשארים חייבים, ומסרו את התגובה הבאה: "החברה נענתה להזמנת מנכל משרד התחבורה לקיים פגישה ביום ראשון אחר הצהריים, יחד עם הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה. למרות זאת, בכוח לעובדים מעדיפים להתנהג בביריונות ובאלימות, בניסיון לסחוט עוד את הנוסעים והנהגים. כידוע, זו אינה הפעם הראשונה שהארגון מסרב לבקשת משרד הכלכלה ופועל באופן פרוע ובניגוד לחוק".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בטבריה שני נהגים ששובתים האחד היה עובד מעל 10 שעות כל יום הנהג נגמרה השביתה הנהג התיצב לעבודה שלחו אותו לצפת כנוסע וכנוסע לא משלמים לו את תחילת עבודה זאת אומרת שזמן נסיעתו כנוסע לצפת לא שולם והסידור שקיבל סך הכל 6 שעות ככה חברת סופבוס מתנהגת עם השובתים בטבריה